خدمات صادرات/واردات موسی رسولی راد

پرورش تیم صادراتی

زمانی که قصد داشتیم زیربنای صادرات حرفه‌ای و پایدار را برای شرکت‌ها، تجار و تولیدکنندگان پیاده‌سازی کنیم متوجه شدیم زبان مشترکی بین ما و صاحبان کسب‌وکار وجود ندارد!
برای صادرات موفق و پایدار اول‌ازهمه باید آموزش دید، به زبان مشترک رسید و سپس صادرات حرفه‌ای را مطابق آخرین توصیه‌های روز اجرایی کرد!
رسیدن به صادرات پایدار – حرفه ای و پربازده نیاز به زیرساخت دارد و برای ایجاد این زیر ساخت ها تجار و صادرکنندگان باید از “اطلاعات و متدهای صادرات پایدار ” آگاهی پیدا کنند!

شناسایی کشورهای پربازده

انتخاب صحیح کشور صادراتی و بازار هدف تأثیر زیادی در موفقیت صادرات شرکت‌ها دارد!

ممکن است هر بازاری به دلایل متعدد مثل وجود رقابت، هزینه بالای حمل و نقل، بالا یا حتی پایین بودن استاندارها، تعرفه ها، تولید داخلی و غیره مناسب کالای ما نباشد.

برعکس در پروسه شناسایی کشورها ممکن است به بازارهایی برخورد کنیم که پتانسیل بسیار بالایی برای پذیرش کالای ما داشته باشند که در شرایط عادی ممکن بود هرگز به آنها دست پیدا نکنیم!

فرصت‌های صادراتی زیادی نه‌تنها در منطقه بلکه در کشورهایی که از نظر جغرافیایی با ما فاصله زیادی دارند وجود دارد.
در شناسایی کشورهای پربازده به کشورهای همسایه محدود نخواهیم بود . . .

هم اکنون فرصت های زیادی برای ورود به بازارهای صادراتی وجود دارد مثل کشورهای چین پاکستان عراق و غیره و تجار ایرانی باید برای هر کدام برنامه ریزی کنند
کاهش واسطه ها برای صادرات از مزایای سود صادرات استفاده از مشاور صادرات است

شناسایی خریداران کشورهای هدف

.

صادرات دستخوش تغییرات زیادی شده است و معادلات در بازارهای جهانی نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است!

امروز ابزارهای نوین بازاریابی بین‌المللی و شناسایی مشتریان جای روش‌های سنتی مثل ملاقات‌های حضوری، ایجاد دفاتر و نمایندگی‌ها را گرفته است.

متأسفانه بسیاری از صادرکنندگان ما مهارت کافی در شناسایی خریداران اصلی را ندارند و در نتیجه واسطه‌های داخلی و حتی کشورهای همسایه از خلاء آگاهی صادرکنندگان ایرانی استفاده می کنند و با جنگ قیمتی که بین شرکت‌ها راه می‌اندازند قصد خرید کالا به پایین ترین قیمت ممکن را دارند.

این واسطه‌ها عمدتاً تا زمانی که شما با کمترین قیمت با آنها کار کنید خریدار کالای شما هستند؛ اما به‌محض اینکه متوجه شوند فروشنده دیگری کالا را با قیمت پایین تری به آنها می دهد بدون در نظر گرفتن مسائل کیفی، صادرکننده را رها و سراغ فروشندگان دیگر می روند!

ضمن اینکه سود این واسطه ها همیشه در قطع ارتباط صادرکنندگان با خریداران اصلی است!

بازاریابی صادراتی

افزایش سود صادرات

.

مهمترین عواملی که باعث افزایش سود در صادرات می شود:

انتخاب و هدف قراردادن کشورهایی با بازده سود صادراتی بیشتر

کاهش واسطه‌ها و فروش‌های مستقیم به خریداران اصلی

در قانون امکاناتی برای صادرکنندگان دیده شده است که بیشتر صادرکنندگان از آن بی‌اطلاع‌اند و از آنها استفاده نمی‌کنند.

رسیدن به مشتریان بیشتر از طریق بازاریابی نوین به‌جای نشستن در دفتر کارمان و انتظار مشتری را کشیدن

افزایش سود صادرات از طریق فروش خدمات صادرات به جای فروش های درب کارخانه

انجام کنترل ها و عوامل پیشگیرانه که ممکن است باعث ایجاد هزینه، ضرر و زیان در فرآیند صادرات شود و . . .

بازاریابی صادراتی

همراهی عمیق با شرکت های صادرات محور برای توسعه صادرات:

به این فکر کنید چگونه می توانید وارد یک بازار شوید و محصولات خود را معرفی کنید؟ آیا صرفا شناحتن یک آدم می تواند در کشور هدف به شما کمک کند! شاید ولی مطمئن باشید این راهش نیست! به شرکت ها کمک می کنیم از راه اصولی و حرفه ای مشتریان خودشان را در کشورهای هدف شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کنند.

صادرات از مسیر توسعه موسی رسولی راد می گذرد